قرمز

قرمز ضربان قلب فرد را افزایش می‎ دهد و می ‌تواند حس گرسنگی را به فرد القا کند.
این رنگ باعث می‎شود که شخص سریع ‌تر غذا بخورد و زود تر محل را ترک کند
و این ویژگی برای رستوران‌های شلوغ مفید می ‌باشد.

نارنجی

نارنجی حس رضایت و خوشحالی را به مردم القا می ‌کند. این رنگ برای فست فودها بسیار مناسب است .

زرد

تاثیر مشابه رنگ نارنجی دارند و مردم را خشنود و راضی نگه می ‌دارند. به طور کلی زرد رنگ پرجنب و جوش و هیجان انگیزی است و برای محیط های آرام استفاده می شود. زرد می تواند احساس لیمویی تازه و ترش را در ذهن ایجاد کند و یا مردم را به سریع خوردن و ترک رستوران تشویق کند. بودن این رنگ در کنار قرمز تشویق مردم به سریع غذا خوردن را بیشتر می کند.

سبز

رنگ‌ های زمینی مثل سبز بسیار آرامش‌ بخش بوده و برای اعصاب عالی هستند.سبز یکی از رنگ های پرطرفدار برای رستوران است. ترکیب رنگ های تند با رنگ های سبز و خاکی مناسب است . سبز رنگی است که اتصال شما به طبیعت را بیشتر خواهد کرد.احساس تمیزی و خدمات سالم و تازه از مواردی است که این رنگ در شما ایجاد خواهد کرد. این رنگ می تواند مشتریان شما را به ماندن طولانی مدت، آرامش و صرف نوشیدنی و غذاهای تازه دعوت کند.

قهوه‌ای

قهوه‌ای از دیگر رنگ‌های زمینی است که حس آرامش و راحتی را به فرد القا می ‌کند. همینطور حس حمایت و پشتیبانی را در شخص ایجاد می کند.

آبی

از رنگ‌هایی است که نباید در رستوران‌ها و فست‌فودها استفاده شود زیرا  باعث می ‌شود که مشتریان اشتهای خود را از دست بدهند.

سفید

این رنگ به فضای شما حس آرامش می‌دهد. همینطور می ‌تواند فضای شما را بزرگتر نشان داده پس برای فضای کوچک فوق‌العاده است.

سفید نشان دهنده پاکیزگی و یکنواختی است

مشکی

استفاده بیش از حد از این رنگ می‌ تواند فضای شما تیره و تاریک کند ولی می ‌توانید از مشکی در کنار رنگ‌های دیگر استفاده کنید و محیط پرجنب و جوشی بسازید

طرح رنگی روشن

رنگها: بژ، سفید، زرد کمرنگ، خاکستری روشن

 طرح‌های رنگی روشن معمولا برای فضاهای کوچک استفاده می‎شوند تا فضا را بزرگ‎تر نشان دهند. همچنین جو آرامش ‎بخشی را به فضا می ‌دهند ولی برای رستوران‎هایی که مشتری زیادی دارند، مناسب نیست زیرا آرامش‎ حاصل شده از این رنگ ها باعث می شود که افراد دیرتر غذای خود را تمام کنند.

طرح رنگی تیره

رنگها: قرمز، قرمز مایل به قهوه‌ای، بنفش، آبی، سبز تیره

 طرح‌های رنگی تیره برای ایجاد فضاهای صمیمی و عاشقانه فوق‌العاده عالی هستند و برای طراحی کافی‌‌شاپ‌‌ها و رستوران‌های خاص مناسب می‌باشند. اما توجه کنید زیاد از رنگ های تیره استفاده نکنید زیرا باعث می شود فضا تیره تر شود.

طرح رنگی زمینی

رنگها: قهوه‌ای، سبز زیتونی، بژ، زرشکی تیره، نارنجی تیره

 طرح‎ رنگی زمینی برای فضاهای آرامش ‎بخش مثل کافی ‌شاپ ‌ها بسیار مناسب است.

بهترین رنگ برای رستوران

 رنگ هایی از جمله قرمز، زرد کم رنگ ، نارنجی و سبز

بدترین رنگ برای رستوران

 رنگ هایی از جمله  زرد پر رنگ ، آبی و بنفش

رنگ های خنثی

 رنگ هایی از جمله سیاه، سفید، بژ، خاکستری و قهوه ای